Problemer med store deler av Fiks-plattformen
Incident Report for Fiks Plattformen
Postmortem

Denne hendelsen er meldt Datatilsynet med saksnummer 24/00984

Posted Mar 19, 2024 - 10:49 CET

Resolved
Alle våre tjenester er nå stabile og kan brukes som normalt.
Sammen med våre leverandører overvåker vi tjenestene tett, og jobber videre med analyser av situasjonen som påvirket tjenestene våre 20.01.24.
Vi beklager sterkt de ulempene som driftsproblemene medførte for noen av brukerne våre.
Vi kartlegger omfanget, og ta gjerne kontakt med fiks@ks.no dersom dere trenger hjelp fra brukerstøtte.
Posted Feb 21, 2024 - 12:58 CET
Monitoring
Vi opplever fortsatt ustabilitet, men alle tjenester er foreløpig oppe igjen.

Det pågår fortsatt arbeid med å finne årsaken til problemene.
Posted Feb 20, 2024 - 17:45 CET
Update
Vi opplever fortsatt ustabilitet og nedetid på våre tjenester. Årsaken til problemene ligger i en av de sentrale komponentene i plattformen. Vi gjør alt vi kan sammen med våre leverandører for å rette feilen så raskt som mulig.
Disse tjenestene er helt eller delvis utilgjengelige:
Fiks Svar ut
Fiks melding (e-dialog, del dokument, SMS)
Fiks folkeregister
Fiks digisos
Fiks min kommune
Fiks bekymringsmelding
Fiks protokoller
Fiks digitalt ledsagerbevis
Vi beklager ulempene dette fører til for dere som bruker tjenestene våre. Vi oppdaterer denne siden så snart vi har mer informasjon.
Posted Feb 20, 2024 - 13:36 CET
Identified
Tjenestene er desverre fortsatt utilgjengelig
Posted Feb 20, 2024 - 12:41 CET
Monitoring
Da er tjenestene operative igjen, vi overvåker en tid framover.

Vi beklager ulempene feilen har medført
Posted Feb 20, 2024 - 12:07 CET
Identified
Vi beklager situasjonen som har oppstått og forstår ulempene og utfordringene dette kan medføre. Vi jobber hardt for å komme i normal drift igjen så raskt som mulig
Posted Feb 20, 2024 - 10:03 CET
Investigating
Vi opplever problemer med store deler av Fiks-plattformen som følge av at en database er utilgjengelig. Det er forventet at det tar 2-3 timer før alt er oppe igjen.

Mer detaljert informasjon kommer.
Posted Feb 20, 2024 - 09:07 CET
This incident affected: Fiks SvarUt (SvarUt, SvarInn), Fiks register (Fiks folkeregister), Fiks melding (Fiks del dokument, eDialog), and Fiks min kommune, Fiks bekymringsmelding, Fiks digisos, Fiks protokoller, Digitalt ledsagerbevis.